انتشارات فرمنش ثبت نام کنید  |  وارد شوید  |  سبد خرید(0))
info@farmanesh.org | (021)22397361
جستجوی سریع
خانه  |  کتاب ها درباره ما ارتباط با ما وبلاگ انتشارات فرمنش
عضویت در خبرنامه انتشارات

فهرست موضوعی

 رفتار سازمانی (2)
 رهبری (2)
    - تصمیم گیری (0)
 مدیریت سازمان (5)
    - چابکی (1)
    - رضایت شغلی (2)
 مدیریت عملکرد (0)
 مدیریت منابع انسانی (20)
    - آموزش کارمندان (0)
    - برنامه‌ریزی نیروی کار (2)
    - فرهنگ سازمانی (4)
    - مدیریت محیط کار (7)
    - هوش مصنوعی (1)
    - کارآفرینی (2)
ایده‌ها و استراتژی‌هایی برای کار کردن با افرادی که لزوماً دوستشان نداریم
1397/09/15
نویسنده / مترجم:   -

ایده‌ها و استراتژی‌هایی برای کار کردن با افرادی که لزوماً دوستشان نداریم

- تأمل کردن بر روی دلایل ایجاد تنش و اینکه چگونه شما در حال پاسخ دادن به آن‌ها هستید: این اولین گام است. به خودتان یادآوری کنید که لزوماً با هر کسی که سر راه‌تان قرار می‌گیرد کنار نخواهید آمد، اما پتانسیل بالقوه‌ای برخورد با افراد وجود دارد. هم‌چنین می‌توانید از هر کسی که ملاقات می‌کنید چیز جدیدی یاد بگیرید، و مسئولیت این کار با شماست (به خصوص اگر نوع رابطه بسیار دشوار باشد.) نگاهی صادقانه به تنش‌های ایجاد شده داشته باشید و نقش خود را در آن‌ها پیدا کنید. ممکن است نوع واکنش شما دلیل اصلی ایجاد این تنش باشد (ممکن است هیچ چیز جز این واکنش را نتوانید کنترل کنید.)

- برای درک دیدگاه طرف مقابل کمی بیشتر تلاش کنید: کمتر افرادی وجود دارند که وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوند هدفشان آزار دادن شما باشد. برای درک دیدگاه طرف مقابل‌تان کمی زمان بگذارید؛ به خصوص، اگر تعامل با این فرد کلید موفقیت شما باشد. از خود بپرسید: چرا این فرد این‌گونه رفتار می‌کند؟ چه چیزی او را تحریک می‌کند؟ او من را چگونه شخصی می‌بیند؟ از من چه چیزی می‌خواهد؟

- سعی کنید حل‌کننده مسأله باشید نه رقیب و نه منتقد: برای اینکه بهتر بتوانید با دیگران کار کنید باید موضع خود را از حالت رقابتی به حالت تعاملی تغییر دهید. سعی کنید مسأله را با طرف مقابل مطرح کنید. این کار به طرف مقابل نشان می‌دهد که شما هم آسیب‌پذیری‌هایی دارید و او نیز مسائل خود را کم‌کم مطرح می‌کند.

- سؤالات بیشتری بپرسید: معمولاً در تنش‌ها به بیان روش‌های خود می‌پردازیم. ممکن است حتی ادعاهایی هم داشته باشیم که شرایط را کمی پیچیده‌تر کند. در عوض، سعی کنید سؤال بپرسید؛ به خصوص سؤالات باز. و در عین حال برای شنیدن پاسخ‌های طرف مقابل نیز صبور باشید.

- آگاهی خود را در مورد روش‌های تعاملات بین‌فردی بالاتر ببرید: ساده‌ترین حالت این است که کنار نیامدن با شخص مقابل را به گردن ضعف در نوع خود رابطه از طرف شخص مقابل بدانیم، اما باید بدانیم که هر کس روش متفاوتی برای ایجاد رابطه دارد و آگاهی از این تفاوت‌ها کمک‌کننده است. در مواقعی ممکن است حتی درک این تفاوت‌ها نشان دهد که طرف مقابل می‌تواند مکمل شما باشد.

- درخواست کمک کنید: درخواست کمک نشان می‌دهد که شما برای هوش و تجربه طرف مقابل‌تان ارزش قائل هستید و دوست دارید با او کار کنید. این کار به طرف مقابل انگیزه خواهد داد تا با شما تعامل کند.


برگرفته از:
How to Collaborate with People You Don’t Like; Mark Nevins; Harvard Business Review; Dec. 4, 2018

#رفتار_سازمانی #مدیریت_تعارض #مدیریت_منابع #مدیریت_منابع_انسانی
« قبلی فهرست تمام نوشته ها بعدی »